Let’s go and bike the old rail trail – a discovery / Przejedźmy się tym szlakiem kolejowym – odkrycie

POLISH VERSION HERE / POLSKA WERSJA TUTAJ

On a sunny Sunday afternoon we decided to go for a bike trip on the old rail, where for years trains have made their journeys from one tip of the island to another. The rail shut down in 1989 due to inconvenience of travelling and people preferring to cross the distances with their own vehicles, but the tracks have been fully stripped by 1992. Currently there is a walking/biking trail that goes all the length of the original railroad through very beautiful scenery.

Views from the railroad trail

We have set on our trip to go through a part of the trail just to see what it’s like, but after 20 minutes of biking we decided to go on abother road that led us to a charming spot where we found literally nobody – a beach. It was quite a long way from the main road and also quite hidden, but worth it all the same.

Beach at the Big Point

So we have set out on the sand and because it was almost 30°C – jumped straight in the water! To our surprise, nobody appeared during our three hour stay, although the scenery is really breathtaking. The water is very clear and quite salty, but on a day like this – very refreshing. By the end of the day we were sorry to say goodbye to this place, but very glad that we got to experience a part of the old railway and that we decided to change the road to accidentally discover this hidden gem of Prince Edward Island. It is a true picture of how beautiful the Island can really be.

—————

POLSKA WERSJA / POLISH VERSION

W pewne słoneczne niedzielne popołudnie zdecydowaliśmy się pojechać na wycieczkę rowerową starym szlakiem kolejowym, gdzie jeszcze trzydzieści lat temu pociągi zabierały ludzi i towar z jednego punktu wyspy na drugi. Kolej została zamknięta w 1989, ponieważ mieszkańcy wyspy uważali taką podróż za niezbyt komfortową i drogą, zwłaszcza kiedy mogli podróżować swoimi samochodami. Tory kolejowe zostały rozebrane przed końcem 1992, a obecnie jest to szlak rowerowy/turystyczny, który prowadzi przez całą drogę dawnej kolei pośród malowniczej scenerii wyspy.

Widoki ze szlaku kolejowego

Zaczęliśmy naszą wycieczkę pośrodku szlaku i mimo pięknych widoków, zbaczyliśmy ze ścieżki na mało uczęszczana drogę która, ku naszemu zdziwieniu, zaprowadziła nas na osamotnioną plażę. Droga zajęła nam kolejne 20 minut i była pełna wzniesień, ale dla takich wrażeń jak najbardziej tego warta.

Plaża w Big Point

Więc zostawiliśmy nasze rzeczy na piasku i ponieważ było prawie 30°C, wbiegliśmy od razu do wody! Byliśmy bardzo zdziwieni gdy po trzech godzinach nikt nadal się nie pojawił, mimo tego że widoki są naprawdę bajeczne. Woda jest trochę słona ale bardzo czysta i w taki gorący dzień – najlepsza! Pod koniec dnia trochę nam było szkoda opuszczać to cudowne miejsce, ale byliśmy bardzo zadowoleni że zdecydowaliśmy się zboczyć ze szlaku kolejowego, by przez przypadek odkryć prawdziwe piękno Wyspy Księcia Edwarda.